Otel Hijyen Sertifikası için Gereklilikler

3950 kez okundu

3 yıl önce eklendi

Ana Sayfa » Makale-Yöntem » Gıda Hijyeni ve Güvenliği» Otel Hijyen Sertifikası için Gereklilikler

 
 
a) Otel Yatak odaları

Oda günlük temizlik kontrol formu, oda temizliği sonrasında ilgili yönetici tarafından doldurularak saklanıyor mu?
Odalardaki su ısıtıcıları, televizyon ve klima kumandaları her misafir otelden ayrıldığında dezenfekte ediliyor mu?
Temizlik sırasında, her oda için ayrı ayrı tek kullanımlık bezler kullanılıyor mu?
Odalarda havalandırma sistemi düzenli çalışıyor mu? Klimaların filtreleri düzenli aralıklarla temizlenerek dezenfekte edilerek kayıt altına alınıyor mu?
Odalarda tek kullanımlık (şampuan, sabun, duş bonesi, bardak, tabak, çatal bıçak takımları vb.) malzemelerin kullanılması için düzenleme yapılmış mı?
Yatak odalarında klima dışı doğal ve mekanik havalandırma sağlanıyor mu?
Yatak odalarının boşaltılmasından sonra yeni bir kullanım için mümkün olduğunca 12 saat boş bırakılması uygulanıyor mu?
Odaya tamir ve tadilat için giren giren personel takip ediliyor mu? Onarım sonrası genel hijyen kuralı takip edilerek raporlanıyor mu?
Kat koridorlarında, merdiven başlarında veya asansör yakınlarında el dezenfektanı var mı?
Oda temizliğinde görevli personelin çalışma esnasında kişisel koruyucu malzeme kullanması sağlanıyor mu?
Covid-19 teşhisi konulan misafirin odasındaki nevresim, çarşaf havlu gibi tüm tekstil malzemesi ayrı ayrı poşetlere konularak çamaşırhane veya otel dışında çamaşır yıkama hizmeti alınan firmaya iletilerek bu ürünlerin 72 saat bekletildikten sonra diğer malzemelerden ayrı olarak yıkanması sağlanıyor mu?
 
Hijyen kontrolünde elinizi güçlendiren ürünümüz Hytech Slide'a yakından bakınız. 
 
Hytech Slide alet, ekipman, personel gibi tüm yüzeylerden (katı/sıvı) mikrobiyolojik analiz yapmanızı sağlayan bir üründür. 
 
Hytech Slide hakkında bilgi almak için TIKLAYINIZ
 
Hijyen analizlerinizde Hazır besiyerlerimizi güvenle kullanabilirsiniz.
 
Hazır besiyerleri hakkında bilgi almak için TIKLAYINIZ. 
 
b) Otel Mutfakları

Mutfaklar, otel yönetimi tarafından hazırlanan protokole göre temizleniyor, ilgili yönetici tarafından denetleniyor ve kayıt altına alınıyor mu?
Mutfakların girişinde el dezenfektanı bulunuyor mu?
Üretim ve sunum aşamasında çalışan ve gıda ile temas eden personel, çalışma esnasında kişisel koruyucu ekipman (tek kullanımlık eldiven ve önlük, cerrahi maske, bone, galoş vb.) kullanıyor mu? İşletme girişlerinde dezenfektanlı paspas kullanılıyor mu?
Meyve, sebze ve salataların kullanılmadan önce mutlaka dezenfeksiyona tabi tutulması için önlemler alınmış mı?
Doğrama tahtaları ile bıçak ve diğer aletler çiğ ve pişmiş yiyeceklerin hazırlanması için ayrı ayrı belirlenmiş mi?
Zararlı mikroorganizmaların çiğ gıdalardan tüketime hazır gıdalara geçmesini engellemek için çiğ ve pişmiş gıdaları birbirinden ayrı yerlerde tutulması uygulaması düzenli takip ediliyor mu?
Çapraz kontaminasyonu önlemek üzere personel tarafından çalışma esnasında temiz tek kullanımlık eldivenler kullanılıyor mu?
Çapraz kontaminasyonu engellemek için çiğ ve pişmiş gıdalar için farklı mutfak gereçleri ve doğrama tahtaları kullanılması düzenli takip ediliyor mu? Bu gıdaların birbirinden ayrı yerlerde muhafaza edilmesi sağlanıyor mu?
Gıdaların otel yönetimi tarafından hazırlanan protokole göre satın alınması, depolanması, hazırlanması ve servise sunulması süreçleri kayıt altına alınıyor mu?
Gıda üretim aşamasında ham madde ve ürün sevklerinde hijyen bariyerleri, sterilizasyon cihazları, el ve vücut hijyeni için gerekli alet ve ekipman eksiksiz, sağlam ve çalışır durumda mı?
Gıda üretim alanları mümkünse doğal yollarla, ancak gıdalarda kontaminasyona sebep olmayacak şekilde havalandırılıyor mu?
Mutfakta kullanılan kaplar, aparatlar, makineler, alet ve ekipmanların kullanılmadan önce ve kullanıldıktan sonra uygun temizlik önlemleri doğrultusunda temizlenmesi ve dezenfekte edilmesi sağlanmış mı?
Çalışanlar kendilerinde COVID-19 şüphesi duyduklarında veya hastalık belirtileri gösterdiklerinde durumu işyeri ilgili yöneticisine bildirmişler mi?
Covid-19 ile ilişkili semptomları olan (ateş, öksürük ve/veya nefes darlığı) veya COVID-19 testi pozitif olan çalışanlar hakkında Sağlık Bakanlığı ALO 184 Koronavirüs Danışma Hattı na ve İl 15. Tarım ve Orman Müdürlüğü’ne bilgi verilmiş mi?
 
c) Yeme içme üniteleri

Yeme & İçme üniteleri, işletme yönetimi tarafından hazırlanan protokole göre temizleniyor, ilgili yönetici tarafından denetleniyor ve kayıt altına alınıyor mu?
Personel, çalışma esnasında kişisel koruyucu ekipman (tek kullanımlık eldiven ve önlük, cerrahi maske) kullanıyor mu?
Her bir yeme&içme ünitesinin giriş bölümünde el dezenfektanı mevcut mu?
Tüm yeme&içme ünitelerinin girişinde olası yığılmalar dikkate alınarak sosyal mesafe aralığı işaretlenmiş, masalar arası en az 1,5 metre mesafe bırakılmış mı?
Yeme&içme alanlarında servis ekipmanları düzenli olarak dezenfekte ediliyor mu?
Ortak kullanımda olan çay/kahve makinası, sebil, içecek makinası ve benzeri cihazlar kaldırılmış veya misafirlere bir görevli aracılığıyla bu cihazlardan içecek verilmesi düzenlemesi
 
d) Toplantı Salonları

Toplantı salonları, otel yönetimi tarafından hazırlanan protokole göre temizleniyor, ilgili yönetici tarafından denetleniyor ve kayıt altına alınıyor mu?
Personel, çalışma esnasında kişisel koruyucu ekipman (tek kullanımlık eldiven ve önlük, cerrahi maske) kullanıyor mu?
Salonun giriş bölümünde el dezenfektanı mevcut mu?
Salonda, masa ve oturma düzeni sosyal mesafe aralığı dikkate alınarak düzenlenmiş, masalar arasında en az 1,5. metre, sandelyeler arası en az 80 cm mesafe bırakılmış mı?
Salonlarda yer alan teknik ekipmanlar (mikrofon, telsiz, telefon, monitör vs.) düzenli olarak dezenfekte ediliyor mu?
Salonlarda havalandırma düzenli olarak yapılıyor mu?
 
e) Yüzme Havuzları ve Plajlar

Yüzme havuzları ve plajlar otel yönetimi tarafından hazırlanan protokole göre temizleniyor, ilgili yönetici tarafından denetleniyor ve kayıt altına alınıyor mu?
Personel, çalışma esnasında kişisel koruyucu ekipman (tek kullanımlık eldiven ve önlük, cerrahi maske) kullanıyor mu?
Yüzme havuzu, şezlonglar ve oturma alanlarında sosyal mesafe kurallarına gerekli önlemler alınmış mı?
Havuz suyundaki klor seviyesinin açık havuzlarda 1-3 ppm, kapalı havuzlarda 1 ile 1,5 ppm arasında tutuluyor mu? Periyodik olarak kayıt altına alınıyor mu?
Misafirlerin havuza girmeden önce duş almaları bilgisiyle birlikte uymaları gereken kurallar tabelası görülür bir yerde asılmış mı?
Hastalık belirtisi gösteren misafirlerin havuzu kullanmamasını için gerekli önlemler alınmış mı?
Havuz ve plaj çevresinde tuvaletler, duş ve soyunma kabinleri düzenli aralıklarla temizlenerek dezenfekte ediliyor, kontrolü için hazırlanan çizelge ilgili personel tarafından imza altına alınarak çizelgeler saklanıyor mu?
 
f) Fitness Salonları & SPA

Fitness Salonu & SPA, otel yönetimi tarafından hazırlanan protokole göre temizleniyor, ilgili yönetici tarafından denetleniyor ve kayıt altına alınıyor mu?
Personel, çalışma esnasında kişisel koruyucu ekipman (tek kullanımlık eldiven ve önlük, cerrahi maske) kullanıyor mu?
Salon girişinde sosyal mesafe işaretleri ve misafirlerin kullanımı için dezenfektan bulunuyor mu?
Spor aletlerinin birbirine olan aralığı sosyal mesafe dikkate alınarak düzenlenmiş mi?
Spor aletlerinin tüm yüzeyleri, kumanda kolları ve monitörler ile misafirlerin dokundukları alanlar, tuvalet, duş ve soyunma odaları düzenli olarak
temizleniyor ve dezenfekte ediliyor ve kayıt altına alınıyor mu?
Temiz ve kirli havlu istasyonunda, misafirler ve çalışanların temasını en aza indirecek şekilde önlemler alınmış mı?
Salonda düzenli olarak havalandırma yapılıyor mu?
 
g) Animasyon Salonları

Animasyon programında kapasite uyarısı yapılıyor mu?
Anfi tiyatroda veya animasyon yapılan salonda seyreltilmiş oturma düzeni uygulanıyor mu?
Girişte ve tuvaletlerde dezenfektan bulunuyor mu?
Maske takılması yönünde uyarı yapılıyor mu/maskesini çıkaran uyarılıyor mu?
Program sırasında mesafe uyarısı yapılayor mu?
Sahneye konuk çağırılmayacağı belirtiliyor mu?
Yukarıda belirtilen uyarılar en az üç dilde yapılıyor mu?
 
h) Satış Yerleri

Satış yeri genel hijyen kurallarına uyuyor mu?
Girişe mağaza alanına göre an fazla kaç müşterinin gireceği en az üç dilde duyuruluyor mu?
Maske takmanın zorunlu olduğu belirtiliyor mu?
Maske takılması yönünde uyarı yapılıyor mu/maskesini çıkaran uyarılıyor mu?
Mesafe kuralı konusunda uyarı yapılıyor mu ?
 
Hijyen kontrolünde elinizi güçlendiren ürünümüz Hytech Slide'a yakından bakınız. 
 
Hytech Slide alet, ekipman, personel gibi tüm yüzeylerden (katı/sıvı) mikrobiyolojik analiz yapmanızı sağlayan bir üründür. 
 
Hytech Slide hakkında bilgi almak için TIKLAYINIZ
 
Hijyen analizlerinizde Hazır besiyerlerimizi güvenle kullanabilirsiniz.
 
Hazır besiyerleri hakkında bilgi almak için TIKLAYINIZ.